راهنمای تعمیرات سیستم تهویه مطبوع ARIO S300
آریو ۱٫۶ با بهرهگیری از این پیشرانه ۱۶۰۰ سیسی، ۴ سوپاپ در هر سیلندر (مجموع ۱۶ سوپاپ – سرسیلندر با دو میل سوپاپ – DOHC) ، قادر به ارائه نهایت قدرت ۱۱۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور ۱۵۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ بر دقیقه است. این در حالی است که ولیکس سی۳۰ با بهرهگیری از پیشرانه ۱٫۵ لیتری، ۹ اسب بخار و ۱۳ نیوتن متر به ترتیب قدرت و گشتاور کمتر از آریو تولید میکند. اما جک جی۵ با بهرهگیری از پیشرانه ۱٫۸ لیتری و نهایت قدرت ۱۴۰ اسب بخاری، پوزه این خودرو را به خاک میمالد؛ هرچند که هنوز هم نهایت قدرت آریو از پارس اتوماتیک ۱٫۶ لیتری بیشتر است. آریو پیشرانه بسیار آرام و کمصدایی دارد و با توجه به عایقبندی نسبتا خوب سازنده، با بالا بردن شیشهها، سکوت خوبی در کابین فراگیر میشود. از صحبتهای کلیشهای صدای استارت پیشرانه و موضوعات اینچنینی که بگذریم، باید گفت که ۱۱۲ اسب بخار برای ابعاد آریو قدرت خوبی به نظر میرسد. اما نتیجه استفاده از این پیشرانه در عمل تنها به نوع جعبه دنده و سیستم انتقال قدرت بستگی دارد. این خودرو از گیربکس ۴سرعته اتوماتیک با ضرایب قدرتی در دنده ۱ و سرعتی در دندههای ۲ ، ۳ و ۴ بهره میبرد. وضعیت دندهها با کمی ضربه ریز زیر پایی که بر روی پدال ترمز قرار گرفته جا میروند و ترمز دستی ساده خودرو را آزاد میکنیم.
دانلود راهنمای تعمیر سیستم تهویه مطبوع آریو