0 
راهنمای تعمیر الکتریکی سایپا 111
راهنمای تعمیر الکتریکی سایپا 111

راهنمای تعمیرات الکتریکی SAIPA 111 

تولید خودروی پراید به سفارش شرکت آمریکایی فورد به شرکت ژاپنی مزدا در سال ۱۹۸۶ استارت خورد. خودرویی که با نام فورد فستیوا در کشور آمریکا شناخته می شد و البته در ژاپن مزدا ۱۲۱ بود. از اواسط سال ۱۹۸۷ شرکت فورد لیسانس تولید خودروی فورد فستیوا را به شرکت کیا موتورز کره جنوبی نیز اهدا کرد و این خودرو با نام پراید در این کشور تولید شد. تولیدات اولیه این خودرو به صورت سه در هاچ بک بوده است.اما پراید برای اولین بار در سال ۱۳۷۲ در ایران تولید شد و همه مدل های آن زمان از نوع کاربراتوری بودند.  در ابتدا پراید سدان با نام صبا و پراید هاچ بک با نام نسیم در بازار عرضه می­شد. پس از گذشت سال­های متمادی پراید هاچ بک امروزی شده، با نام پراید ۱۱۱ یا سایپا ۱۱۱ تولید می شود. تفاوت عمده این خودرو با مدل های قبلی هاچ بک تولیدی در چراغ­های جلو و عقب، شکل پنجره عقب و برخی موارد جزیی دیگر است. پراید ۱۱۱ همانند انواع دیگر پراید با توجه به امکانات و آپشن هایی که داشتند، در ۵ تیپ مختلف ST، LX، SL،SX  و EX عرضه می‌شد، اما به دلیل اجباری شدن ترمز ABS بر روی خودروها تیپ های ST و  LX در سال ۱۳۹۱ از رده خارج شدند.

این خودرو همانند سایر انواع پراید به موتوری با حجم 1323 سی سی  و توان 62 اسب بخار مجهز است. گفته می شود که تغییراتی در موتور صورت گرفته تا مصرف بنزین آن کاهش بیابد و بدین ترتیب مروارید  با مصرف 6.9 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی، کم مصرفترین خودرو تولید داخل خواهد بود.

 

 

دانلود راهنمای تعمیر الکتریکی پراید 111

 

 

 

نوشتن دیدگاه