راهنمای تعمیرات گیربکس HYUNDAI SANTA FE
نسل اول سانتافه از سیستم انتقال قدرت نیمه اتومات به همراه سامانههای AWD، FWD استفاده میکرد. درست یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۲ سانتافه بدون تغییر مخصوص دوباره تولید شد و جالب اینکه هنوز هم جزو خودروهای پردرخواست بود. اما در اواسط همین سال حجم باک کلیه مدلها از ۶۵ به ۷۵ لیتر تغییر کرد و البته قدری هم طراحی داخلی و چیدمان کنسول تغییر یافت. در سال ۲۰۰۳ به دنبال برخی اعتراضها از سوی مشتریان به علت نبود چراغ در جعبه داشبورد و عدم قدرت کافی، مدل تقویت شده ۳٫۵ لیتری به صورت شش سیلندر V شکل تولید شد. آخرین تغییر ظاهر یا Facelift نسل اول هم در سال ۲۰۰۵ صورت گرفت و علاوه بر تغییر ظاهری، حداکثر سرعت نیز به ۲۳۲ کیلومتر در ساعت افزایش یافت.اما نسل دوم یا همان مدلی که ما در ایران هم میبینیم از ابتدای سال ۲۰۰۷ روی پلتفرم CM در کارخانه هیوندای آلابامای آمریکا ساخته شد. هم اکنون در این کارخانه مدل سوناتای شش سیلندر هم تولید میشود. اولین بار از این خودرو طی یک تشریفات خاص در نمایشگاه دیترویت سال ۲۰۰۶ رونمایی شده بود. در مورد سانتافه جدید باید گفت ایرادهای وارده به نسل اول مانند ورود صدای محیط به داخل و عدم دید مناسب عقب کاملاً حذف شد. در کل سانتافه در سه تیپ LX، SE و GLS تولید شد که مدل آخر نام آشنای ایرانیها است.
دانلود فایل راهنمای تعمیرات گیربکس هیوندای سانتافه