0 
راهنمای تعمیر سیستم تعلیق مزدا3
راهنمای تعمیر سیستم تعلیق مزدا3

راهنمای تعمیرات سیستم تعلیق MAZDA 3

در بحث ایمنی این خودرو مجهز به 6 کیسه هوا و ترمز‌های آن در هر چهارچرخ به صورت دیسکی است و به صورت استاندارد از ترمز ضدقفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD بهره می‌برد. عملکرد ترمزهای این خودرو فوق‌العاده نیست اما حس امنیت را به راننده منتقل می‌کند و طبق گفته صاحب خودرو پس از 41 هزار کیلومتر هنوز 50 درصد از لنت‌های ترمز این خودرو ‌باقی مانده بود. پس از حرکت در اتوبان‌ها کمی خودرو را به کوچه‌پس‌کوچه‌های تهران و مکان‌های پر دست‌انداز بردیم تا تعلیق خودرو و صداهای اضافی کابین را بررسی کنیم. در دست‌اندازها و ناهمواری‌های شهرحتی کوچک‌ترین صدایی از اتاق این خودرو شنیده نمی‌شد و با وجود ارتفاع کم این خودرو از سطح زمین کمک‌های آن کاملا نرم بود و اگر بخواهیم آن را با مگان و سراتو مقایسه کنیم، سیستم تعلیق خودرو با توجه به حس رانندگی از مگان خشک‌تر و از سراتو نرم‌تر است. ین خودرو ارتفاع کمی از سطح زمین دارد که مانند یک شمشیر دو لبه عمل می‌کند. از یک طرف باعث می‌شود که اگر دست‌انداز‌ها بلند باشند کف این خودرو به زمین بگیرد هر چند که باعث می‌شود اعصاب راننده به هم بریزد اما تا‌کنون هیچ مشکلی  برای خودرو ایجاد نکرده است. از طرفی دیگر با توجه به کم بودن ارتفاع و پهن بودن لاستیک‌های خودرو که از برند میشلین بود باعث می‌شد هندلینگ خودرو بهتر شود، نکته‌ای که ما در اتوبان و در پیچ‌های خروجی کاملا متوجهش شدیم. از ایرادات فنی آن می‌توان به عدم بهره گیری از شیفتر دنده پشت فرمان و غیبت کروز‌کنترل در فهرست آپشن‌های استاندارد اشاره کرد. نکته‌ دیگر هم نداشتن خنک‌کننده گیربکس است که باعث می‌شود پس از گذشت چند ساعت در ترافیک شتاب خودرو کمی کاهش پیدا کند و دنده‌ها کمی کندتر تعویض شوند‌؛ موضوعی که در مزدا3جدید رفع شده است. مصرف کاتالوگی مزدا3 در سیکل ترکیبی 8.2 لیتر در 100 کیلومتر است و بر اساس گفته‌های مالک وی تاکنون مصرف ترکیبی 9 لیتر در 100 کیلومتر را در رانندگی با این خودرو محاسبه کرده است.

 

 

دانلود فایل راهنمای تعمیر سیستم تعلیق مزدا3

 

 

 

نوشتن دیدگاه