راهنمای تعمیرات کروز کنترل SUZUKI GRAND VITARA
سوزوکی گرند ویتارا، که توسط ایرانخودرو مونتاژ میشود، در ابتدا با موتور 2000 سیسی به بازار عرضه شد که علیرغم زیبایی از نظر قدرت چندان رضایت خریداران خود را جلب نکرد. اما در ادامه ایرانخودرو از سال 89 مدل 2400 سیسی را که کمی فیسلیفت هم شده بود، در ایران شروع به مونتاژ کرد. این خودرو در دو تیپ 5 و 8 عرضه میشود که هر دو تیپ دارای گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک میباشد. با این مقدمه به سراغ سوزوکی گرند ویتارا 2400 سیسی تیپ 8 و با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک میرویم. طراحی ویتارا ساده اما زیباست. با نگاهی به طراحی جلوی این اتومبیل چراغهای مستطیل شکل در کنار جلو پنجره و چراغهای مهشکن دایرهای شکل چهرهای زیبا و هماهنگ به این اتومبیل بخشیده است. در طراحی جانبی، گلگیرهای پف کرده در کنار خطی که از درب عقب شروع شده و در گلگیر جلو محو شده در کنار رینگهای ساده ولی هماهنگ با نمای کلی بدنه طرحی زیبا را به وجود آورده است. در طراحی عقب چراغهای مستطیل شکل ایستاده در کنار زاپاس مانند طراحی جلو ساده اما زیبا است. البته باید این نکته را ذکر کرد که این خودرو از نظر طراحی از رقبای کرهای خودش ( مانند ix35 و کیا اسپورتیچ نسل جدید ) چند گام پایینتر قرار می گیرد . تفاوت مدل 2400 سیسی با مدل 2000 سیسی در طراحی ظاهری را میتوان از چراغهای راهنما روی آینه، لنز چراغهای جلو در کنار ترمزهای دیسکی عقب تشخیص داد. این خودرو در تیپ 8 مجهز به سامانه ورود بدون کلید است یعنی زمانی که کلید در جیب شما است با فشار دادن دکمهای که روی دستگیره درب است، میتوان دربهای خودرو را باز و بسته کرد. دربها را باز میکنیم و به راحتی وارد اتومبیل میشویم. طراحی داخلی ویتارا مانند طراحی خارجی آن ساده اما زیباست البته در برابر رقبای کرهای در سطحی پایینتر قرار میگیرد. ارگونومی در این کابین به خوبی رعایت شده است. کیفیت مواد به کار رفته نیز در بعضی از نقاط خوب و راضی کننده است ولی در بعضی از نقاط مانند قاب نقرهای دور کنسول وسط توقع بیشتری از این خودرو میرفت. صندلیهای این خودرو ارگونومیک هستند و به خوبی بدن سرنشینان را در بر میگیرد اما چندان راحت نیستند که از خودرویی با چنین قیمتی انتظار بیشتری میرفت. فضای سر و پاها در هر دو ردیف بسیار خوب و پذیرفتنی است.
دانلود راهنمای تعمیر کروز کنترل سوزوکی گرند ویتارا