نحوه متصل شدن رزیستور فن 206 با موتورفن
این قطعه در دمای آب 92 تا 97 درجه سانتی گراد آب با موتورفن به صورت سری (متوالی) متصل می باشد.این بدین معناست که موتور فن در حالت کند بوده و با مقاومت (0.8 اهم) سری شده است.
این قطعه دارای 3 پایه می باشد :
پایه های 3 و 1 قابل تست هستند. (لازم به توضیح است پایه 2 به پایه 1 از داخل متصل است.)
برای بررسی سالم بودن قطعه به طریق زیر عمل نمائید :
1) مولتی متر خود را بر روی اهم (Ω) قرار دهید.
2) سیم ها (پراب های) مولتی متر را به پایه های 3 و 1 رزیستور فن وصل نمایید :
در صورت كالیبره بودن مولتی متر و سالم بودن قطعه، اهمی معادل ( 0.8 اهم) نمایش داده می شود.
برای اطمینان از صحت عملكرد و سالم بودن فیوز حرارتی، مولتی متر را روی حالت بیزر قرار داده و سیم ها (پراب های) آن را به
پایه های 1 و 2 رزیستور فن وصل كنید. در صورت سلامت فیوز حرارتی، می توان صدای بیزر دستگاه را شنید.
تذكر: در صورت صحت قطعه از نظر اهمی لازم است ایراد در سایر قطعات بررسی گردد.
برگرفته از اطلاعیه فنی شرکت ایران خودرو
دانلود راهنمای مقاومت فن 206 و رانا
رله رو نگاه کردم سالم بود
بنظر شما عیب از مقاومت فن هستش؟
من 206 تیپ 5 دارم مدل 95 فن کار نمیکنه ولی وقتی فن رو میچرخونی بطور دستی شروع به کار کردن میکنه
رله فن و نگاه کردم سالم بود
عیبش از کجا بنظر شما؟
هر مرتبه هم عوض کنید معمولا دوباره به همین مشکل برمیخورید.
سوکت رزیستور فن بی کیفیت هستند و بهترین راه لحیم کردنشون هست. به کرات تست شد و جواب داد.
زیر قابی هست که دکمه فلاشر روش قرار دارد.