رفع ایراد کپ کردن در پژو 405 و پارس و سمند با EMS SSAT
ﺑﻪ اﻃﻼع ﮐﻠﯿﻪ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯿﻬﺎی ﻣﺠﺎز ﻣﯽ رﺳﺎﻧﺪ در ﺻﻮرت ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﺧﻮدرو ﭘﮋو 405 و ﭘﺎرس و ﺳـﻤﻨﺪ ﺑـﺎ ﻣﻮﺗـﻮر XU7 SSAT ﺑﻨﺰﯾﻦ ﺳﻮز و ﯾﺎ دوﮔﺎﻧﻪ ﺳﻮز از ﺗﺎرﯾﺦ ﺗﻮﻟﯿﺪ 94/03/01 ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﺑﺎ ﯾﮑﯽ از اﯾﺮادات ذﯾﻞ:
1- ﮐﭗ ﮐﺮدن ﺑﺼﻮرت ﻣﻘﻄﻌﯽ ﺑﻪ وﯾﮋه در دﻧﺪه ﯾﮏ و دو ﻫﻨﮕﺎم ﺷﺘﺎﺑﮕﯿﺮی
2- روﺷﻦ ﺑﻮدن ﭼﺮاغ Check Engine و درج ﺧﻄﺎی ﺳﻨﺴﻮر اﮐﺴﯿﮋن (UpStream Oxygen sensor-Malfunction) ﻻزم اﺳﺖ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻣﺮاﺣﻞ زﯾﺮ اﻗﺪام ﮔﺮدد:
1- اﺑﺘﺪا ﻧﻮع ﺳﻨﺴﻮر اﮐﺴﯿﮋن ﻧﺼﺐ ﺷﺪه ﺑﺮ روی ﺧﻮدرو ﻣﺸﺨﺺ ﮔﺮدد.
اسنسور اکسیژن Bosch
|
![]() |
سنسور اکسیژن SSAT
|
![]() |
در ﺻﻮرﺗﯽ ﮐﻪ ﺳﻨﺴﻮر اﮐﺴﯿﮋن از ﻧﻮع Bosch ﺑﺮ روی ﺧﻮدرو ﻧﺼﺐ ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ ﻣﯿﺒﺎﯾﺴﺖ ﺑﺎ ﻧﻮع SSAT ﺑﻪ ﺷﻤﺎره ﻓﻨﯽ 09209038ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﮔﺮدد.
2- از ﻃﺮﯾﻖ دﺳﺘﮕﺎه اﯾﮑﻮدﯾﺎگ 8.96 ورژن اﻗﺪام ﺑﻪ داﻧﻠﻮدﯾﻨﮓ ECU از ﻃﺮﯾﻖ ﻣﻨﻮی Engine ﮔﺮدد.
3- ﺑﻌﺪ از داﻧﻠﻮدﯾﻨﮓ از ﻃﺮﯾﻖ ﻣﻨﻮی Identification اﻗﺪام ﺑﻪ ﮐﻨﺘﺮل Calibration Number ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺟﺪول زﯾﺮ ﮔﺮدد:
نوع خودرو | ورژن ﺟﺪﯾﺪ ﻧﺮم اﻓﺰار Calibration Number(ﺑﻌﺪ از داﻧﻠﻮدﯾﻨﮓ) | ورژن ﻗﺒﻠﯽ |
ﺑﻨﺰﯾﻦ ﺳﻮز XU7 | X4GI2P06 | X4GI2P017 |
دوگانه سوز XU7 | X4CI1P05 | X4GI2P06 |
ﻧﮑﺎت ﻣﻬﻢ
1- ﺳﻨﺴﻮر اﮐﺴﯿﮋن Bosch ﺑﺎ Calibration Number ﺑﻪ ﺷﻤﺎره X4GI2P017 ﮐﺎﻟﯿﺒﺮه ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. اﮔﺮ ﺧﻮدروﯾﯽ ﺑﺎ اﯾﻦ ﻣﺸﺨﺼﺎت ﺑﺎﺷﺪ و اﯾﺮاد ﮐﭗ ﮐﺮدن ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻧﯿﺎزی ﺑﻪ ﺗﻌﻮﯾﺾ ﺳﻨﺴﻮر اﮐﺴﯿﮋن و داﻧﻠﻮدﯾﻨﮓ ECU ﻧﻤﯿﺒﺎﺷﺪ.
2- اﯾﻦ اﻃﻼﻋﯿﻪ ﻓﻨﯽ ﺑﺮای ﺧﻮدروﻫﺎی ﺑﺎ ﻣﻮﺗﻮر XU7 ﺑﻨﺰﯾﻨﯽ و دوﮔﺎﻧﻪ ﺳﻮز ﺑﺎ EMS SSAT از ﺗﺎرﯾﺦ ﺗﻮﻟﯿﺪ 94/03/01 ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.
ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت دﯾﮕﺮ اﯾﺮاد ﻣﻄﺮح ﺷﺪه ﻣﻮﺿﻮع اﯾﻦ اﻃﻼﻋﯿﻪ در ﺧﻮدروﻫﺎی ﻗﺒﻞ از ﺗﻮﻟﯿﺪ 94/03/01 ﺑﺮوز ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ.
برگرفته از اطلاعیه فنی شرکت ایران خودرو
دانلود راهنمای کپ کردن پژو 405 و پارس و سمند SSAT
اگه امکانش هست یه راهنمایی میکنید ممنون میشم هر کاری کردم دست نشد ???
هیچ خطایی ندارد کلافه شدم یه کمک کنید
خیلی عالی بود
نمیدونم چطوری ازتون تشکر کنم ولی خداییش دستتون درد نکنه بی نظیر بود و حرف نداشت
خیلی خیلی سپاس گذارم
اجرتون با خدا
کوچیک شما فرهاد از ایران